Shkencëtarët gjermanë së fundmi kanë publikuar të dhëna interesante: gjatë 50 viteve të fundit gjermanët janë bërë mesatarisht 400% më të pasur, ndërsa numri i të palumturve që vuajnë nga depresioni është rritur me 38%.
Pse po ndodh kjo? Pse funksionon një përmasa kaq e padrejtë? Këtë fenomen e quaj mallkim material i njerëzimit.
Filloi 100 vjet më parë në Amerikë. Henry Ford u bë personi më i pasur në botë falë reformës së industrisë së automobilave.
Suksesi i tij ka frymëzuar shumë sipërmarrës të talentuar për të ndërtuar marka të mëdha: Cadillac, Chevrolet, Buick, Dodge. Makinat e reja kanë pushtuar fjalë për fjalë Amerikën. Pas disa kohësh, erdhi momenti kur shitjet e makinave ranë shumë. Tregu është i ngopur.
Seriozisht, pse do t’i duhej dikujt një makinë e re kur e vjetra vozit shkëlqyeshëm? Pse të shpenzosh para? Duke u përballur me një problem shitjesh, tregtarët gjenialë dolën me një zgjidhje të re të zgjuar: ata filluan të ngjallin një ndjenjë inferioriteti tek pronarët e makinave të vjetra.
Prodhuesit e makinave kanë filluar të prodhojnë të gjitha modelet e reja dhe më të reja çdo vit. Suksesi i tyre frymëzoi sipërmarrësit në industri të tjera: veshje, kozmetikë, këpucë, dhe shpirti i tyre shkoi në parajsë… të jem i saktë në ferr.
Shpesh shihet me përbuzje se adoleshentët idiotë dhe të veshur në modë shikojnë një fëmijë që nuk mund të përballojë një luks të tillë. Ju lutemi vini re, dy herë në vit prodhuesit e veshjeve nxjerrin koleksione të reja. Ekspertët, dizajnerët na përsërisin pafund: “e gjelbra do të jetë në modë këtë sezon. “Për çfarë bëhet kjo?
Ky truk i zgjuar është krijuar për të rritur shitjet. Njerëzit kanë blerë të njëjtat rroba saktësisht, por kanë veshur të kuqe vitin e kaluar dhe do të ndihen të parehatshëm
Korporatat transnacionale manipulojnë mendjen e konsumatorit të thjeshtë duke lëshuar vazhdimisht pajisje të reja, rroba, etj. d. Ata shpenzojnë 500 miliardë dollarë në vit për reklama. Për ta kuptuar plotësisht se çfarë shume e madhe parash është kjo, do të bëj një krahasim. Për të zgjidhur urinë në botë, nevojiten vetëm 50 miliardë dollarë në vit.
Problemi kryesor nuk është se gjithmonë duhet t’i hedhim gjërat e mira, sepse janë jashtë mode. Tragjedia e njerëzimit është në pritshmëritë e paplotësuar. Pasi bleu një makinë të re, një person gëzohet për një kohë shumë të shkurtër. Nëse të nesërmen miqtë e tij blejnë makina më të freskëta se të tijat – ky gëzim do të kufizohet vetëm në një ditë.
Shumë prej nesh përpiqen për gjëra të reja në modë dhe, pa e vënë re vetë, bëhen të palumtur.
Raca dhe garat e minjve e kthyen jetën në një ferr total, në marrëzi absolute.
Më pëlqejnë gjërat e mia të vjetra. Disa triko, atlete më kanë shërbyer për më shumë se 10 vjet. Por sapo më duhet të shkoj në një pritje ose në një takim pune – ndihem sikur po më përdhunojnë. Duhet të dukem si gjithë të tjerët. Akoma takohemi me rroba. Por fatmirësisht, sa më i vetëdijshëm të bëhesh, aq më shumë gëzon zhvillimin, stërvitjen, aq më lart ngrihesh mbi gjithë këtë zymtësi.
Sokrati kishte të drejtë kur tha: “Ka vetëm një të mirë në botë – dituria, dhe një të keqe – injoranca. ”
Natalia Manezheva
(Kërkim Ekzekutiv / Asistencë në Vetëvendosje dhe Zhvillim Kërkim Ekzekutiv / Instituti i Vetëvendosjes dhe Zhvillimit Njerëzor MEPHI – Instituti i Fizikës dhe Inxhinierisë në Moskë)